piątek, 8 lutego 2013

Munnar - i znowu w górach!

Munnar, położony jest 1600 m npm., a więc bedziemy się sporo wspinać po serpentynach.
Dlatego tez wybieramy nie nocny, ale zwykły, dzienny autobus. Okazało się, że podjechał na przystanek bus z wymuszonym air-condition, tzn. z oknami bez szyb!
Na początku podróży to było nawet całkiem przyjemne, ciepły wiaterek powodował, że pot natychmiast wysychał, ale gdy dojeżdżaliśmy wieczorem w wysokie góry, żarty się skończyły - wiatr hulał po autobusie i temperatura spadła poniżej 12-13 stopni! A my w cienkich bluzeczkach, bo nie przypuszczaliśmy, że takie autobusy wyruszają w dalekobieżne trasy! To był nasz indyjski biegun -zimna!
Swoją drogą kierowca dostarczył nam wiele surwiwalowych przeżyć!
Następnym razem poszukamy innej opcji!
Munnar przeżywał  turystyczne oblężenie w związku z 4-dniowym weekendem (święto Republiki ). Masa autousów, samochodów i okazuje się, że też pielgrzymów! W mieście znajdują się trzy duże świątynie (kościół katolicki, meczt i temple hinduska) położone blisko siebie. O konsekwencjach tego dowiedzieliśmy się  już nastepnego poranka, kiedy w jednym czasie  we wszystkich miejscach odbywały się nabożeństwa i inne modlitwy!  Niestety odnieśliśmy wrażenie, że wszyscy starają się przekrzyczeć i zagłuszyć innych!
W czasie mszy wielu wiernych składało dary, często ryż, a nawet talerze i szklaneczki jednorazówki, które prawdopodobnie zostaną wykorzystane podczas rozdawanego posiłku dla pielgrzymów!
Po południu wybieramy się na 5-godziną wędrówkę po, najwyżej położonych w Indiach, plantacjach herbaty. Poza regionami Assam i Darjeling to największy obszar jej uprawy. Pola herbaciane położone na zboczach i w dolinach zachwycają róźnymi odcieniami zieleni, grą światła i cienia oraz niespotykaną gdzie indziej fakturą, a cisza i niedzielny spokój na plantacjach dają nam ukojenie.
Następnego dnia jedziemy na kilkugodzinną wycieczkę objazdową tuk-tukiem, by obejrzeć inne atrakcje m.in. gniazda dzikich pszczół na ogromnych drzewach, słonie żyjące na wolności, zaporę wodną i tzw. top station, najwyższy punkt widokowy dostępny dla zmotoryzowych turystów i położony na 2.135 m npm.